CÉZANNE
ebook

CÉZANNE

Editorial:
PARKSTONE INTERNATIONAL
ISBN:
978-1-78160-586-8
Páginas:
93
Formato:
Epublication content package
Derechos eBook:
Compartir: 6 dispositivos permitidos.
DRM
Si

Paul Cézanne, a contemporary of the Impressionists, to whose influence he submitted at the beginning of his career, very quickly turned towards a more personal research which made him the ?father of modern painting?. Most notably, he was a great influence on Braque and Picasso. Little recognised during his lifetime, derided by critics, Cézanne would nevertheless establish a new vision of nature based on the study of colours and space which he created with large, fluid strokes of the brush. These canvases allow us to appreciate Cézanne?s stylistic evolution, as well as the diversity of his themes: landscapes (The Banks of the Marne, Mont Saint-Victoire), genre scenes (Girl at the Piano ?Overture to Tannhäuser?), still lifes (Fruit), portraits (The Smoker) and self-portraits.

Otros libros del autor

  • NAIVE KUNST
    ebook
    Titulo del libro
    NAIVE KUNST
    NATHALIA BRODSKAYA
    Die naive Kunst erlangte erstmals gegen Ende des 19. Jahrhunderts Popularität. Bis zu jener Zeit hatte sich diese vo...

    Q. 115

  • SYMBOLISMUS
    ebook
    Titulo del libro
    SYMBOLISMUS
    NATHALIA BRODSKAYA
    Der Symbolismus ist eine Erscheinung des Fin-de-Siècle, der seinen Anfang in den 1880er Jahren in Frankreich nahm un...

    Q. 115

  • L'ART NAôF
    ebook
    Titulo del libro
    L'ART NAôF
    NATHALIA BRODSKAYA
    L?art naïf connaît ses premiers succès à la fin du XIXe siècle. Des « peintres du dimanche » développent avec sponta...

    Q. 115

  • LE SYMBOLISME
    ebook
    Titulo del libro
    LE SYMBOLISME
    NATHALIA BRODSKAYA
    Entre 1880 et les premières années du XXe siècle, le Symbolisme voit le jour en France et en Europe. Les symbolistes...

    Q. 115

  • LE POST-IMPRESSIONNISME
    ebook
    Titulo del libro
    LE POST-IMPRESSIONNISME
    NATHALIA BRODSKAYA
    Si l?Impressionnisme marqua les premiers pas vers la peinture moderne en révolutionnant un milieu artistique étouffé...

    Q. 115